“Wat doe je als je als student vastloopt, het totaal niet meer weet en door de bomen het bos niet meer ziet. Het antwoord voor veel studenten is: een andere studie kiezen. Ik was echter zo gelukkig om bij Buro Leerhulp terecht te komen. Buro Leerhulp heeft mij als student handvatten gegeven om vooruit te kunnen en mij geleerd hoe ik een assertievere studiehouding aan kon nemen.
Dankzij Buro Leerhulp heb ik weer houvast en kan ik verder gaan.
Wil je meer weten neem dan contact met mij op via BuroLeerhulp ”
Derek van Hoven
Amsterdam
Lisa: Structuur
Ik ben Lisa Nesselaar en ik heb last van dyslexie. Daarom heb ik steun gekregen bij Buro Leerhulp. Elke dinsdagmiddag heb ik samen met Hetty mijn dyslexieprobleem aangepakt met betrekking tot mijn schoolwerk. Ik heb geleerd hoe ik teksten moet aanpakken. Het gaat hierbij vooral om het leren onderscheiden van hoofd- en bijzaken en het samenvatten van teksten in de vorm van een mindmap. Ook hebben ze mij geleerd hoe ik zo efficiënt mogelijk kan studeren. Een ander onderdeel wat ik lastig vond, is het kort en bondig formuleren van antwoorden op vragen bij vakken als aardrijkskunde, geschiedenis, kunst en Nederlands. Ook hierin heeft Buro Leerhulp mij goed getraind. De hulp van Buro Leerhulp heeft mij veel structuur bijgebracht. Ik kreeg hierdoor betere resultaten, maar vooral ook meer plezier in het studeren, omdat ik later werd beloond met een mooi cijfer. Naast dit alles, heb ik mijn zelfvertrouwen terug gekregen, waardoor ik ontzettend veel zin heb in mijn vervolgopleiding. Wat ik erg fijn vind aan Buro Leerhulp, is dat ze erg flexibel zijn. Ze stonden altijd voor me klaar en konden zich altijd goed in mij verplaatsen. Ook heeft Buro leerhulp mij altijd aangemoedigd als de moed mij even in de schoenen zakte. Dit heb ik altijd erg gewaardeerd! Bedankt voor de goede tijd!
Ervaring van de familie van Diepenveen
In onze zoektocht hoe we onze 3 dyslectische kinderen konden ondersteunen, speurden we jaren geleden het internet af. Al snel stoten we op allerlei remedial teachers die tegen vergoeding de kinderen wel wilden bijspijkeren. Na een aantal telefoontjes en gesprekken , voelde dit niet goed. Het gevoel bleef bestaan dat we hiermee alleen op korte termijn gewin behaalden. Ook lag er een te grote focus op de basisschool testen en de resultaten die daar behaald moeten worden voor de overgang naar de volgende groep.
Wij waren op zoek naar een structurele aanpak en hulp waarbij onze kinderen zouden leren hoe ze met deze handicap om moesten gaan. na veel omzwervingen kwamen we bij Buro Leerhulp terecht. De klik was er direct en ondanks de afstand en de daarbij behorende lange reistijd wilde we het toch bij Buro leerhulp proberen.
Als eerste is mijn dochter gestart, die in eind groep 6 zat. Zij had toen al een leerachterstand van 1,5 jaar op diversen gebieden. Eigenlijk waren we voor ons gevoel al te laat. Wat heeft onze meid het moeilijk gehad in het begin. Gaandeweg bleek de aanpak uiterst effectief en ging het steeds beter met onze dochter. Dus al snel wilde haar tweelingzusje ook naar BuroLeerhulp.
Met moed, geduld en beleid zijn ze voorbereid op de CITO , met een HAVO en HAVO/VWO advies als resultaat. Daarna de voorbereiding op de brugklas; wat wordt er van je verwacht, hoe pak je het aan, waar let je op, hoe plan je, waar begin je, wat moet je nu precies leren. Dat was belangrijk want als dyslect heb je het extra moeilijk op de middelbare school.
Inmiddels zitten de dochters in HAVO 3 en VWO 3 en hebben ze beiden superrapporten met als laagste cijfer een 7. Ook onze oudste zoon liep vast op de middelbare school door zijn dyslexie en met name met zijn talen. Hij kwam pas in HAVO 4 bij Buro Leerhulp maar heeft dankzij Buro Leerhulp, zijn enorme inzet en volharding van zijn ouders een prachtig HAVO diploma behaald en is nu zelfs bezig met zijn VWO.
Natuurlijk blijven ze dyslectisch en zullen altijd harder moeten werken en tegen dingen aanlopen, maar de basis en de aanpak die ze van Buro Leerhulp hebben meegekregen werkt!
I consider myself and my son very lucky. Meeting Hetty and Bert in our search to find adequate support for my dyslectic son was a true blessing. As we are foreigners speaking three languages, we really needed professional help. And what at first seemed a long and difficult way to go, turned out to be easier and morde succesfull tan we could have hoped for. Going to Buro Leerhulp was the best decision we could have made. After a bit more than a year my son passed ” Cito toets” at Havo level!: He likes going to Buro Leerhulp and what’s more important, he believes that he is competent and doesn’t feel less competent than others because of his dyslexia! I remember before going to Buro Leerhulp how being dyslectic was bringing my son down, making him insecure and not self confident. Now, after one and a half year at buro Leerhulp I see a different boy! My son knows that he is as good as any other. He knows that being dyslectic only means finding his own way to learn things which may be easy for others to learn, but will take a dyslectic more effort and time. But he also knows that there are many areas in which he is really good or even better. He sees his own value now. And this makes me so happy as a parent. And I know this is because of this fantastic couple whom I trust unconditionally. People who don’t only do their job, but become a part of the family, because they really care. The part of the family you always want to stay in touch with!
Asia and Boris K…..
Lars: Een van de beste dingen die mij ooit is overkomen
In groep zes had ik mijn eerste kennismaking met Buro Leerhulp. Ik was toen nog erg onzeker. Dat had grotendeels te maken met dat ik daarvoor nooit op een goede manier begeleid werd met mijn dyslexie. Ik ben zwaar dyslectisch, leerde pas in groep zes om mijn volledige naam te spellen en had toen een taal achterstand van ruim drie jaar. Samen met mijn begeleider van Buro Leerhulp hebben we toen ontzettend hard gebikkeld om dat niveau zo veel mogelijk omhoog te tillen. Ik leerde via de HOS-methode taal op een geheel andere manier aan. Dit ging gepaard met steeds meer zelfstandigheid doch altijd goede begeleiding. Doordat deze methode stukken beter aansluit bij dyslectici werd het steeds minder erg en uiteindelijk zelfs leuk om te leren. Ik ervoer niet alleen een vooruitgang in mijn taalbeheersing, maar ook de psychologische verbetering die daar aan verbonden is. In mijn jaren op de basisschool en daarna heb ik ontzettend veel aan deze steun gehad. Ik ben na de brugklas naar het VWO gegaan en werd ook daarna weer ontzettend goed begeleid. In de bovenbouw van het VWO kon ik op eigen benen staan en had ik geen begeleiding meer nodig. Aan de ene kant was het natuurlijk ontzettend fijn om zelfstandig te zijn, maar aan de andere kant miste ik de ook de persoon die altijd zo belangrijk voor mij is geweest. Nu, drie jaar later, heb ik mijn diploma gehaald en kan ik terugkijken op de geweldige prestaties die wij samen hebben behaald. Ik hoop dat er na mij nog vele zullen volgen die dit samen met jullie kunnen bereiken.
Amsterdam, Lars Roosenstein